Selasa, 6 Januari 2009

Nostalgia : Koleksi CD MP3 'Lambak' Dalam Simpanan.. :)

Salamm semuaa...

Masa aku tengah kemas-kemas bilik & selongkar almari, aku terjumpa CD-CD mp3 yang pernah aku beli dulu-dulu. Erm, masih elok lagi sampai sekarang dan kebanyakkannya aku beli masa aku study di UiTM (masa awal-awal tu ITM lagi sampailah diisytihar sebagai UiTM oleh Dr. M pada 27hb. Ogos 1999) Shah Alam sekitar tahun 1999 dulu di Kompleks PKNS, Shah Alam. Aku ingat lagi masa tu fail-fail lagu dalam format mp3 ni dah mula nak popular maka memang banyak CD-CD mp3 sebegini dijual ditambah pulak dengan kualiti fail mp3 yang boleh dikatakan baik. Bukan tu je, siap dengan colour printed cover + standart plastic casing lak tuh! Dah macam CD original lak dah. Mana la orang mcm aku ni tak terliur bila tengok. Lagu yang dimuatkan pun banyak yang best-best dan harga lak murah (RM6 satu). Maka ia cukup berbaloi dibeli oleh golongan student tak berduit macam aku ni yang suka mendengar lagu tapi tak mampu nak beli CD original mahal-mahal buta tu. Ehe!

Tapi tu semua dah tinggal kenangan... Sekarang ni bila dah bekerja aku pun dah tak beli CD-CD mp3 ni lagi. Aku banyak beli kaset je (coz leh ripped & lagi murah dari CD. Yang penting, ori beb! ehehe...). Aku cuba pasang kat PC aku ni.. Hmm.. kualiti bunyinya masih elok lagi. Mungkin sebab aku pun simpan cermat dalam almari. Siap bungkus dalam plastik lagi. Ehe.. Bila tengok CD-CD ni, teringat semula kat kawan-kawan & kenangan lama zaman study. Uish! Nostalgia lak bila dikenang-kenang semula. So, kat sini aku display semula cover CD-CD tu untuk tatapan korang semua. Sekadar berkongsi. Layannnn... :)


Lagu-lagu Sensasi (Vol. 4)


Lagu-lagu Sensasi (Vol. 3)


Lagu-lagu Sensasi (Vol. 2)


Lagu-lagu Sensasi (Vol. 1)


Kumpulan Pop Rock Terhebat 2004

Kalau korang berminat nak tau apa kandungan lagu-lagu kat dalam semua CD ni, korang boleh muat turun dengan klik pada link kat bawah tu. Boleh dikatakan, secara purata terdapat sekurang-kurangnya 100 lagu dalam setiap keping CD. Banyak tuuu.. Memang puas nak mendengar sampai tak larat.. Huhuhu..

Muat turun : Senarai Lagu.txt

Sebenarnya, memang ada lagi CD-CD mp3 lain dalam simpanan aku yang aku tak display kat sini. Yang aku display ni kiranya stok CD mp3 yang aku paling sayang la ni. He... Oklah, jumpa lagi dalam post akan datang ye.. Dah lewat malam ni ngantuk pulak rasanya. Esok nak keje. Huarkhhttt..!! Bestnye ngeliat.. Ehe. Oklah.., Salammm..


- (Rintihan Rasa, 06hb. Januari 2009, 11.30 p.m) -

0 komen: