Ahad, 18 Januari 2009

Cuti Hujung Minggu Yang Membosankan..

Salamm semuaa…

Bertemu kembali. Hmm.. dah lama benar aku tak updates blog ni. Rasa-rasanya dah dekat 2 minggu gak. Ntahla, di samping sibuk dengan keje, sebenarnya takde idea pun ye jugak. Idea ni kita bukan boleh jangka. Nak menulis ni mesti nak ada skill, idea, fakta dan topik baru boleh create satu cerita yang boleh orang nak baca. Erm.. sekadar pendapat dari aku yang takdela pandai sangat dalam bidang penulisan ni. Ehe..

Hari ni cuti.. Aku pun takde ke mana sangat sebenarnya. Sekadar gi ke pasar tani dengan family & lepas tu dok kat rumah sampai la malam. Blur la.. serius tak tau nak ke mana cuti-cuti ni. Kawan-kawan pun takde nak ajak keluar. Lagipun, aku bukannya sihat sangat dalam minggu ni.. Awal-awal tahun baru je terus kena batuk dan demam selsema. Hadoii.. Jenuh rasanya. Nak buat keje pun rasa tak selesa. Asyik sroott.. srooot.. je. Memang musim la sekarang ni agaknya. Kat opis aku pun dah berturut-turut lak yang kena lepas je aku kena. Nasib baik tak kena Chikungunya. Pembawa virus ke aku ni? Hehehe...

Internet kat rumah aku ni pulak, dah mula nak meragam je kebelakangan ni. Macam sekarang ni pun Streamyx kat rumah aku ni tak stabil. Sekejap ok, sekejap terputus.. Line telefon rumah aku lagi laa.. hancuss.. dah buat aduan kerosakan kelmarin tapi nampaknya belum ada apa-apa respon dari pihak TELEKOM lagi. Biasala.. kalau dah rosak, memang payah la nak dapat repair balik. Sekarang ni, bil internet di cas secara lump sump RM60 sebulan tak kira kita guna atau tak. Apa kata kalau pengiraan bayaran bil dibuat atas berapa yang kita dah pakai je? Ok tak camtu.. Hehe.. Kalau la buat camtu, rasanya, aku antara orang yang bayar paling sikit la kot tiap-tiap bulan. Mana taknya, Online pun harapkan sebelah malam je.. Itupun, dari pukul 8 – 12 malam je dan paling lama aku ingat, sampai pukul 1.00 lebih sikit kot.. Dah tu, jarang sangat lak online tu. Kalau sebelah siang dah penat kerja, malamnya memang aku tak online baik aku masuk tido jee.. Lagi best hapa.. Sebenarnya, kalau aku online pun, aku cuma nak aktifkan download movie & lagu-lagu guna Torrent jee.. Seronok juga tengok movie ni bila bosan-bosan tu. Aku download movie yang mana aku rasa best dan yang offer kualiti gambar yang cantik macam DVD. Hehe.. memilih lak aku ni kan. Tapi dah aku nak buat koleksi so kena la cari yang gambar canteekkk baru syok. Antara movie yang aku ada sekarang ni termasukla ‘Nightmare On Elm Street (semua siri)’, ‘Hancock’, ‘Love Guru’, ‘Superman’, ‘Fantastic Four’, 'The Increbible Hulk', ‘Knight Rider 2008’ dan macam-macam lagi. Siap beli satu external harddisk khas untuk movie je. He...


Ermm.. dah takde idea nak menulis dah ni. Rasanya, aku berhenti setakat ni aje dulu kot. Lagipun esok nak keje. Sekejap sangat cuti dua hari ni rasanya. Tau-tau je esok dah nak kerja dah. Kalau diikutkan, bukan berapa sihat sangat lagi. Mungkin sebab tu idea nak menulis tak berapa nak datang kot. Oklah.. jumpa lagi. Salam..


- "Kematian adalah merupakan permulaan perjalanan menuju kehidupan yang abadi..., di negeri akhirat.." (Rintihan Rasa, 18hb. Januari 2008, 11.00 p.m) -

0 komen: