Rabu, 15 April 2009

Santai : Pasar Malam Di Pekan Kuala Klawang..



Salamm semuaa..

Berjumpa lagi kita.. Hurmm.. untuk pengetahuan korang, sekarang ni aku baru je sampai rumah. Bukan buat overtime, tapi lepak dengan kawan-kawan seopis ni sambil layan dart.. Memang gini la kehidupan aku hari-hari. Dengan diorang ni jee la aku habiskan masa bila dah takde kerja. Main dart laa.. dan ntah hapa-hapa lagi.. Lepas je main dart dalam seround-dua, kitorang terus je pegi pasar malam jap.. Kebetulan hari ni hari Rabu (memang pasar malam di Pekan Kuala Klawang ni pada hari Rabu setiap minggu).. So, memandangkan perut pun dah melalak mintak diisi, kitorang pun pegi laa jalan-jalan cari makan kat situ.


Memang banyak benda yang dijual kat sini.. Daripada barang-barang kering (runcit) sampaila ke barang-barang basah macam sayur pun ada (ada ke yang nak beli sayur malam-malam ni?). Tapi, yang nyatanya, perniagaan makanan la paling banyak monopoli kat sini.. Tengok tuuu.. Kebab, burger, Roti John, Ayam Percik, Sate, Laksa, Soto, Lotong, eh! Lontong dan macam-macam lagi ada jual.. Memang sengaja jee nak menambah selera perut kitorang yang memang sedia kebulur ni.



Antara barang-barang yang dijual.. Dari buku-buku sampaila ke aksesori yang entah hapa-hapa pun ada jual. Asalkan ada duit, semua boleh dibeli. Tapi berbelanjalah secara bijak. Pesanan dari KPDNHEP (Iklan sekejap).

Macam-macam gak la yang kitorang beli. Hehe.. memang seronok melayan selera. Semua nampak sedap bila perut tengah lapar.. Tapi, aku beli ala kadar jee.. Burger Ayam Special + Cendol.. Budak-budak ni ntah la aku tengok sarat gak masing-masing beli.. Kuat makan la pulak korang semua ni yea.. Masing-masing ada bela hantu ke hape ni..??


Antara kaedah melantak yang sempat dipraktikkan pada masa tu. Walaupun makanan yang dibeli banyak, tapi ia tetap dapat dihabiskan oleh kitorang semua yang memang kuat makan ni. Hehehe..

Lepas je selesai membeli belah, kitorang pun terus mem'blah'kan diri sambil berjalan lenggang kangkung ke opis semula. Hehe.. it's makan time.. setting satu table dan kitorang pun makan kat perkarangan opis (Dewan Besar Kuala Klawang) ramai-ramai. Memang seoronok makan ramai-ramai camni.. Baru la terasa lebih mesra dan rapat dengan kawan-kawan. Lama gak la kitorang lepak sambil makan-makan. Ada la dekat pukul sepuluh baru la masing-masing ingat jalan nak balik rumah.. hehe..kalau diikutkan memang la sedap berborak.. terasa sekejap je pukul 10.. So, lepas tu masing-masing terus balik sebab bila perut dah kenyang, tempat tidur adalah tempat yang paling afdal untuk acara seterusnya betul tak..? wakakaka... Okla.. jumpa lagi di post seterusnya.. mata aku pun dah ngantuk ni. Hehe.. Wassalamm..

- Rintihan Rasa, 15hb. April 2009, 11.15 p.m -

0 komen: