Ahad, 26 April 2009

Santai Di Rumah..

Salamm semua..

Ermm.. Hari ni cuti.. Biasalah, kakitangan kerajaan macam aku ni hari cuti dah macam budak-budak sekolah lak. Isnin sampai Jumaat kerja, Sabtu dan Ahad lak cuti. Bagi yang dah berkeluarga, masa cuti macam ni la yang paling sesuai untuk meluangkan masa dengan keluarga. Pergi jalan-jalan ke. Bagus untuk mengeratkan hubungan sesama keluarga.

Macam aku ni pulak, disebabkan aku ni masih bujang, maka cuti-cuti camni la aku nak rehat-rehat di rumah. Hehehe.. Rehat di rumah je? pelik? Takde apa yang pelik sebab aku memang dah terbiasa camni. Bila hari cuti, aku lebih banyak habiskan masa di rumah. Keluar ke bandar pun (lazimnya Seremban) pun kalau nak cari benda-benda yang penting dan perlu jee.. Macam hari ni pun, lepas je aku balik dari Pasar Minggu dengan family dan selesai sarapan, aku lebih senang rehat-rehat di rumah sambil duduk di pangkin bawah pokok kat halaman rumah dan baca suratkhabar. Hmmmm... tenang dan tenteram rasanya. Maklumlah, duduk kat kampung. Suasana pagi yang nyaman, udara yang segar sambil dengar bunyi-bunyian burung di waktu pagi. Lapang sekejap kepala ni dari memikirkan segala macam masalah dan kerja-kerja di opis yang masih menimbun.

Hmmm... Santainya rasa... Hehehe...


07.00 a.m - Suasana pagi yang berkabus di sekitar rumah aku. Gambar diambil dari tingkap ruang tengah rumah. Brrr... Sejuknyaaaa...


07.15 a.m - Teratak tempat hamba menumpang teduh. Juga tempat di mana hamba dilahirkan.. Hehe..


09.30 a.m - Pemandangan di halaman rumah. Masa ni matahari dah mula cerah. Aku pun baru je balik dari pekan masa ni.


09.45 a.m - Haaa.. ni la aku. Tengah asyik baca suratkhabar. Santai kan.. ekekeke..

- Rintihan Rasa, 26hb. April 2009, 10.30 a.m -

0 komen: