Ahad, 7 Disember 2008

Dalam Kenangan...



Salamm semuaa....

Hmm... banyak betul perubahan yang berlaku di sekeliling aku sepanjang tahun 2008 ni. Di tempat kerja misalnya macam2 arahan baru dan memo yg ketua jabatan keluarkan. Sekali imbas dah rasa cam keja swasta lak. Tapi bagus juga untuk motivasi diri sebenarnya sekurang2nya ada pembaharuan sikit kan. Aii bila bekerja ni terasa terlalu cepat masa berlalu. Sedar2 je dah hampir 3 tahun dah aku kat sini, berkhidmat di tanah tumpah darah aku sendiri. Tak kemana-mana pun...

Kadang2 tu teringin juga nak ‘berubah angin’. Yelah saja je nak merasa bekerja kat tempat lain lak. Kata orang jauh perjalanan luas pandangan. Memang sekarang ni pun ada intai2 peluang lain juga. Manala tau kan... Doa-doa je la mudah-mudahan ada rezeki..

Bila dah bekerja ni, mula la ingatan tu teringat kat zaman2 belajar dulu. Camne tu ye? Bila dah keja, nak belajar dan bila dah belajar, nak keja pulak! Apa pandangan korang yang di luar sana? Korang ada tak terasa mcm yg aku rasa sekarang? Ntahla, bekerja dan belajar – dua suasana yang berbeza. Aku dah merasai kedua-duanya dan kesimpulan yg dapat aku buat ialah kita manusia memang sukar untuk merasa puas dengan sesuatu. Sentiasa mahu lagi dan lagi dan lagi... Pun begitu, zaman belajar kini semuanya hanya tinggal kenangan. Bila mengenangkan semua ini, bayangan wajah kawan2, suasana semasa belajar dan memori indah yang pernah dilalui semuanya bermain di ruangan fikiran...

Sesekali bila aku kenang2kan, aku jadi sayu sendiri... Aku tak dapat nafikan bahawa aku memang merindui detik-detik itu semua... Tapi ia mustahil untuk berulang kembali. Kerana semuanya kini hanya DALAM KENANGAN...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wheels - Dalam Kenangan

Bila terkenang masa lalu rasa terharu
Segalanya masih kekal dalam kenangan
Tiba di persimpangan jalan berpisah jauh
Sekian lama di rantau bersendirian

Tiada lagi seruling senja mendayu
Tiada lagi ketawa riang bersama
Bila sepi mengusik hati
Semuanya kini dalam kenangan

Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan
Teman seiring jalan kini jauh dariku
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai
Tiada lagi bayu teberau membelai
Di saat sepi begini
Semuanya kini dalam kenangan

Bila masanya tiba nanti aku kembali
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi
Dan bila kutinggalkan lagi kampung halaman
Segalanya kan abadi dalam kenangan..........

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kata siang ; 'Aku terlalu cemburu kepada malam..' Kata malam ; 'Aku amat mencemburui siang..' Sebenarnya, khabarkanlah kepada keduanya, yakni malam dan siang, bahawa tiada apa yang perlu dicemburui. Kerana hakikatnya mereka saling memerlukan untuk melengkapkan tiap satu pusingan hari..." - Rintihan Rasa, 07/12/2008, 10.20 p.m -

2 komen:

Kaiser berkata...

Perghhhh....gambo kita g ulu yam dulu tu ko ade simpan lg yek....hehehe..

Johan berkata...

Hehehe.. kenangan tu beb. syok tul time tu kan. gi konvoi ramai2 naik moto. hehe.. :)