Khamis, 14 Januari 2010

Jalan-jalan : Sepetang Di City Park, Seremban 2



Salammm semua..

Semalam (13/01/2010) aku terpaksa ambik leaving separuh hari sebelah petang sebab nak setelkan ansuran kereta kat Seremban. Huhu.. nyaris-nyaris terlupa hari ni last day utk bayar installment bulan ni. Alhamdulillah.. semua urusan setel sekitar pukul 3.30 petang. Nasib baik orang tak ramai. Disebabkan aku ambik leaving, maka lepas habis urusan aku memang betul-betul free. So, aku ambik keputusan nak gi jalan-jalan jap dengan tunang aku (kebetulan dia ada kat Seremban, kat rumah abang dia) kat area Seremban ni. Kira okla kan kalau jalan sorang-sorang nnt tak syok. huahua.. Kitorang nak gi jalan-jalan kat City Park Seremban 2 sambil-sambil hirup udara petang.

Sebelum tu kitorang gi singgah makan kat Pizza Hut, Giant Senawang dulu.. isi perut. Lama dah tak makan Pizza. Teringin lak rasa.. Ahaks! Lepas tu baru kitorang gi ke City Park dan sampai sana sekitar pukul 6.15 petang. Hmmm... amannya rasa kat sini. Santai je.. Aku tengok ramai orang jogging petang-petang gini di samping bersantai dengan family. Yang bestnya, taman ni ada tasik yang banyak ikan dan pengunjung boleh beri makan ikan-ikan kat situ. Hehe.. seronok gak tengok. Ikannya memang jinak-jinak dan besar-besar lak tu (aku rasa, seekor tu ada la berat dalam 2-3 kilo gak kut!). Kalau sekali tebar jala, aku rasa tak kurang 20 ekor sekali dapat.. Makanan dibenarkan ikan ni pulak adalah dedak dan roti dan boleh dibeli kat penjual-penjual sekitar tasik tu. Huhu.. mmg ikan ni semua dah tak takut orang lagi la. Pantang nampak kelibat manusia, dia mesti datang dan berebut-rebut makan bila roti ditabur. Antara ikan yang ada termasukla Keli, Kaloi, Tilapia dan ikan Kap..


Keadaan tasik yang tenang dan hening di City Park Seremban 2 pada waktu petang.. Tapi...,


.. jangan silap. Di dasar tasik dihuni oleh beribu-ribu ekor ikan yang berwarna-warni. Mula-mula sikit jee.. Bila ikan-ikan ni sedar akan kehadiran korang....,


.. ikan-ikan ni akan datang semakin banyak. Macam tau-tau je aku nak ambik gambar dia. Punya la jinak ikan-ikan ni sampaikan...,


.. ikan-ikan ni akan datang semakin banyak dan berebut-rebut apabila korang datang menabur makanan. Hehe.. syoknyaa.. geram je aku rasa nak tebar jala..

Sayup-sayup terdengar azan Maghrib. So, sekitar pukul 7.15 baru kitorang gerak dari situ. Best gak lepak kat situ. Rasanya last sekali aku datang sini sekitar akhir tahun 2007 kot. Lama dahh.. Hehe.. okla, jumpa lagi dalam post akan datang. Salamm..

- Rintihan Rasa, 14/01/2010, 01.40 p.m -

2 komen:

hafizi nahar berkata...

bila nak siarkan balik warkah hampeh tu? sy mmg sukalah.sy harap tlg tulis balik warkah hampeh tu.

Johan berkata...

warkah hampeh tu mmg ada dlm old post. check kat sini: http://rintihan-rasa.blogspot.com/2009/01/warkah-hampehh-khas-untuk-bekas-awekku.html