Jumaat, 8 Mei 2009

Kelmarin Yang Kelakar..

Salamm semua..

Kelmarin (05/05/09) lepas je waktu pejabat, aku terus lepak dgn kawan-kawan.. Main dart sambil sembang-sembang. Diorang ni ada plan nak main badminton sebenarnya.. Tapi aku tak join kali ni.. tunggula hari Khamis nanti kot.. kepala tengah semak. Nak main badminton pun takde mood. huhuhu...

Penat melontar dart, aku rehat-rehat sekejap sambil tengok diorang ni semua bersiap untuk masuk gelanggang badminton. Aku perati budak-budak ni semangat betul.. Dressing dah dasat dah. Aii kalau tak terer ni, aku tak tau laa.. Antara yang bersemangat ni termasukla sorang kawan aku ni, Nor (bukan nama sebenar... Ehem!) yang gitu semangat nak masuk gelanggang dengan kasut baru dia yang baru dibeli kat Seremban katanya. Aku tengok cantik gak kasut yang dibeli tu. Ermm.. memang logik la beli kasut yang agak selesa dipakai untuk masuk gelanggang kalau tak nanti tak selesa lak nak main badminton ye tak..

Tapi...,

Bila je dia nak sarung kasut baru dia, kitorang dengar dia terjerit! Ingatkan dia terlalu excited sangat sebab pakai kasut baru. Rupa-rupanya kasut dia sama KEDUA-DUA BELAH! Maknanya, yang ada bukan sepasang kasut tapi dua kasut untuk sebelah kaki (sebelah kanan kedua-duanya)! Adeiii.. Abistu camne nak main badminton camni!? Kitorang memang la kesian tapi akhirnya terpaksa jugak menjalankan kewajipan untuk menggelakkan beliau beramai-ramai akibat insiden yang teramat sengal tu. Adeiii.. macam kelakar la pulak beli kasut baru tapi dua-dua untuk sebelah kaki pakai jerr.. Wakakakakaa... Bila pikir-pikir balik, terasa amat 'Kijam' jurujual kat kedai kasut tu. Tapi yang peliknya si kawan aku ni pulak camne leh tak perasan? Pegi berdua lak tu dengarnya! Akibatnya, badminton ke mana, kasut pun ntah ke mana sbb lepas tu dia terus balik rumah akibat tensen yang teramat sangat (ekekeke..) untuk ambik kasut baru. Tak tau la apa cerita kasut yang 'malang' tu maybe dah masuk tong sampah kerr.. So, moral of the story : Kasihanilah kaki anda apabila ingin membeli kasut..


Pandangan dari bawah..Cuba teka, mana satu kasut hak untuk dipakai kaki kanan? (a). Yang sebelah kiri. dan; (b). Yang sebelah kanan


Jeng! Jeng! Jenggg...!! Dua-dua jawapan salahhh... jawapan sebenarnya, dua-dua kasut untuk hak kaki sebelah kanan.. Ekekeke...

Huahuahuaaa.. Jangan marah yea Norr.. Abisla Nor popular lepas ni. Cerita dah masuk blog. Ekekeke.. Lariiii!!! :D

(Update! : Hari ni [10/05/09] aku terjumpa dgn kawan aku ni. Dia kata dah pegi semula kedai tu dan dah tukar semula kasut. So, barula skrg ni dia ada sepasang kasut bukan lagi sebelah kasut. Ekekeke...)

- Rintihan Rasa, 07hb. Mei 2009, 12.45 p.m -

0 komen: