Rabu, 3 Disember 2008

Rintihan Rasa.. Di Permulaan Bicara..


Salamm semua...

Ini adalah post aku yang pertama di blog ni sebagai pengenalan. Hmm.. lama benar dah rasanya aku tak menulis blog semenjak blog lama aku dulu kena hack. Secara jujurnya, aku ni bukanlah pandai sangat menulis blog ni. Cuma sekadar suka-suka nak berkongsi menulis apa-apa yang aku fikirkan wajar. Menyingkap segala pahit maung kehidupan, ragam dan telatah manusia yang berlaku di sekeliling aku. Dan juga apa-apa info yang berguna untuk dikongsi bersama korang semua... InsyaAllah, blog ni akan aku cuba kemaskini seminggu sekali bergantung kepada tahap kerajinan dan bahan-bahan yang ada. Kadang-kadang idea tak datang tu pun susah gak. Maklumla, dah lama tak menulis ni maka skill pun dah mula kurang..

Bila cerita tentang blog ni, bagi aku dah ramai sangat blogger yang muncul dengan pelbagai konsep dalam mengutarakan idea dan pandangan terhadap sesuatu perkara. Boleh kita katakan, blog ini bukanlah sesuatu yang asing lagi malahan ahli politik pun sekarang ni dah pandai nak tulis blog jugak! Mungkin salah satu cara nak pancing undi jugak kot... He, tapi itu terpulang kepada selera masing-masing. Kalau nak berblog ni boleh, tapi nasihat aku janganlah terlalu ekstrim sangat. Blog boleh menjadi senjata yang cukup berbahaya seperti juga lidah yang mewakili hati apabila menuturkan bicara. Maklumlah, kalau diikutkan sekarang ni bila sebut bab-bab demokrasi ni, bagi aku dah takde lagi istilah demokrasi dalam berblog ni.. Kalau tak, takkan la RPK tu sampai kena tahan berhari-hari di ISA gara-gara penulisan berbisanya dalam blog yang mengkritik dasar-dasar kerajaan. Mungkinkah kerajaan sekarang ni dah tak boleh ditegur? Huh! aku malas nak komen banyak-banyak... Nanti dituduh macam-macam pulak.. huhu.. Oklah, jumpa lagi di pos berikutnya..

"Hubungan kita diibaratkan kertas dan pena.. Biarpun hitam atau merah, buruk atau indah, teserahlah pada si PENULISnya.. - Rintihan Rasa, 03/12/2008, 11.38 p.m -"

0 komen: