Jumaat, 26 Disember 2008

Hari Keluarga Di Port Dickson



Salamm semuaa..

Semalam (25hb. Disember 08), Opis aku ada buat family day untuk semua staff... Kali ni kat Pantai Cahaya, Batu 4, PD lak. Alhamdulillah, so far, semuanya berjalan lancar. Family day ni dibuat under Kelab yang mana aku sendiri jadi Bendahari. So, dari hari sebelumnya pun memang aku dan para AJK yang lain pun masing-masing sibuk buat preparation mana yang patut. Walaupun dengan budget yang ciput dan masa yang agak singkat, tapi Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Aku tak nafikan, memang susah nak puaskan hati semua orang bila melibatkan suatu kerja dalam teamwork yang ramai sebegini. Tak mustahil akan ada kedengaran suara-suara tak puas hati dari mulut mereka yang tak memahami dan yang hanya tau bercakap tapi hampeh dalam membuat kerja. Biasaklah, puak-puak yang perasan bagus dan suka 'buat-buat penting' ni memang camni. Tapi, aku pedulik hapa!!

Keadaan pantai yang landai, cuaca cerah dan pemandangan yang cantik. Memang syok lepak kat sini. Ehemm.. Oit MPPD, aku dah promote kawasan korang dalam blog aku ni. Takde komisen ke? Wakaka..!!

Family day kali ni memang pack sebab dibuat seharian penuh bermula pukul 9 pagi lagi sampai pukul 4.30 petang. Perghh!! pengisian program memang padat laa.. maklumla, semua nak setel dalam satu hari jee.. Tapi, as long as meriah dan berjalan lancar semua tu tak jadi hal. Siapa lagi nak buat sesuatu tu jadi meriah kalau bukan kita sendiri kan. Ditambah pulak dengan keletah DJ jemputan yang memang pandai memeriahkan suasana maka suasana memang tak sunyi dari keriuhan dan gelak ketawa tetamu sampaikan menarik perhatian pengunjung lain lak! Hehe.. mintak mahap banyak-banyaklah kak yo.. ni Family Day untuk staff MDJ yo.. kitorang dah siap booking awal-awal laie tompek ni. Siap bayar laie kek MPPD (Majlis Perbandaran Port Dickson) bil sewo tapak eh.. So taklehla akak momandai-mandai nak masuk.. So, paham-pahamlah yo!? Orraiiittt!!! :D

Jeti pengunjung yang menganjur ke laut, kawasan laluan pejalan kaki dan benteng batu yang dibina mengadap laut. Pemandangan yang cantik kat sini. Sampai termenung la aku sekejap kat situ. (Sebenarnya tengah nyesal sebab terlupa bawak pancing! Ciss..!!)

So far, memang masing-masing enjoy aku nampak. Yang paling seronok budak-budak kecik la.. Suasana lak kat tepi laut dan fasiliti semua cukup. View yang cukup cantik.. Ada taman permainan, jalan pesiar kaki, wakaf, tandas awam dan tempat salin baju.. memang takde masalah kalau nak mandi-manda mahupun nak bersantai bersama keluarga. Pengisian Family day kali ni boleh tahan juga.. dengan acara sukaneka yang disertai oleh budak-budak merangkumi hingga ke mak bapak budak. Semua boleh join! Hehehe.. memang syok.. Macam-macam perangai yang dapat ditengok. Masa ni la semua pangkat bos atau staff biasa dah tak nampak lagi. Semua dah macam satu keluarga. Boleh bersuka ria dan bergelak ketawa bersama-sama... Sebenarnya, ni la matlamat Family day dibuat pun - untuk merapatkan hubungan sesama keluarga dan sesama kakitangan. Mana-mana yang bergaduh or tak ngam, atau jarang berjumpa dan tak berapa kenal antara satu sama lain pun boleh ambil peluang ni untuk merapatkan lagi hubungan. So, senang la sikit kalau nak kerja dan kalau ada jumpa kat luar pun takdelah buat tak tahu je sebab tak kenal ye tak. Maka, nak kerja pun senang la sikit..

Acara tarik tali lelaki & perempuan (bukan lelaki tarik pompuan tau!)... Tengok tu.. Muka masing-masing dah macam orang kena sembelit. Aku lak jadik batu api je kat tepi sambil ambik gambar. Wakaka..!!


Acara lari ikat kaki berpasangan (suami isteri). Kelihatan para isteri sedang sibuk menambat kaki laki masing-masing agar tak cabut lari tinggalkan diorang untuk cari awek-awek mat salleh yang berpakaian seksi ala-ala heroin cerita Baywatch kat tepi pantai tu.

Selepas majlis penyampaian hadiah dan cenderamata petang tu dan majlis bersurai, maka bermulalah acara mandi-manda ala free-style kat pantai tu.. Hehehe.. Macam kobau jumpo kubang dah perangai masing-masing bilo nampak laut. Budak-budak lagi la.. mandi sampai tak ingat dunia nak-nak lagi cuaca pun Alhamdulillah redup je sepanjang hari ni dari pagi. Panas tidak hujan pun tidak.. Memang ada 'Ong' la kata orang cina.. Tapi, aku terpaksa balik cepat sebab maklum je laa.. bawak orang tua (Wan / Nenek aku).. bila dah petang-petang mula la teringat kat ayam itik dia tak masuk reban dan belum bagi makan lagi... So, dah pukul 5 tu terpaksa la balik dulu.. Tapi, aku tak kisahla semua tu janji semuanya dah setel dan berjalan lancar.. Alhamdulillah.. Lepas ni siap la aku nak prepare cek nak bayar bil-bil yang ribu-ribu tu.. Maklumla Bendahari.. Huhuhu...

Kat sini ada sedikit gambar-gambar masa Family day tu yang sempat aku snap. What the sweet memories.. Enjoy!


"Ada manusia yang hidup untuk menipu, menipu untuk hidup, dan... hidup untuk ditipu??" - Rintihan Rasa, 26hb. Disember 2008, 1.00 p.m -

0 komen: